Pages

|The Comrades|

06 October 2010

Redmummy[dot] com very da melatop!!


Zasss uolls. Agaknya kali ni aku terperasan rajin ingin menulis entry. Yerla kan sudah lama benar tak exercise tangan ni. Tapi kali ni aku rajin bersebab tau. Sebabnya kerana ada contest paling HANGAT di teratak Kak Red. Hangat camner la kan sampai aku tergoda nak mengatal join. Kalau nak tengok kehangatannya, terjah jer terus teratak Kak Red.

Ok aku tak nak la buat intro panjang lebar, better straight to the point jer kan. Aku join contest ni memang takda undangan dari Kak Red pun. Yerla kan sapa la aku ni di mata Kak Red yang glamer tue kan. Op coz la dia tak kenal ngan aku. Dan aku juga bukan nak cita pasal Kak Red tue. Aku nak cita pasal Redmummy yang glamer siot ehs. Eh bukan Redmummy ngan Kak Red tue sama ke (kalo di translatekan). Kalo bagi kamu-kamu yang tak ikut blog Redmummy dari dulu memang korang rasa sama kan. Bagi aku non sama lor..

Ok apa yang aku tau pasal redmummy ni..

Jika nak diikutkan cita nenek kebayan ni, terperasan kewujudan redmummy[dot]com ni bila dok gatal- gatal blogwalking ke blog member. Jenjalan ke blog ni, kat tepi mesti ada nama blog redmummy[dot]com. Pegi blog yang satu lagi mesti redmummy[dot]com lagi. Aku aper lagi, hebat beno ke redmummy ni sampai rata-rata blog yang aku pegi mesti dorang kasi letak redmummy jadi paberet blog dorang. Terus je aku cekedot blog redmummy[dot]com ni. Mak ai!! Patutla dorang giler paberet kat blog dia. Semua kaler merah. Dari background, rumah, baju, kasut, handbag semua merah. Giler abeh la dia ni (hati aku berbicara tue). Memang fanatik giler la sampaikan aku ada terjumpa entry yang redmummy raih banyak $ dari nuffnang, dapat awards lagi, masuk newspaper, etc la. Dari situ la aku terus tertarik menarik Redmummy memang da boom dan terus menjadi silent reader sehingga ke hari ini.

Paling tak boleh blah bila nengok header redmummy[dot]com ni amat melatop*bukan bodek ok* . Yer la mana tak nyer, aku dok lama-lama lepak kat redmummy[dot]com sebab nak nengok gambar-gambar family kak red kat header tue. Kalo tak sampai habis nengok, memang tak sah. Tue yang mamai kadang-kadang.HAHAHA.

Ingat lagi dulu sanggup dok terjah blog dia time lagi berdomainkan blogspot. Kira nak nengok kisah dari mula la kunun kan. Dah terjah baru tau rupanya gini. Mula time masih dengan blogspot, aku nengok redmummy[dot]com punya entry masih bersepah macam entry aku mula berjinak ngan blog gak **kira sama la kita kan kak red**HAHA. Dah bertukar domain g [dot]com, baru aku nengok entry dia very da melatop. Tak caya tengok tue. Entry pun pendek-pendek belaka. Sekarang? Mak ai..dok tercungap aku baca.


Tapi walaupun silent reader, aku tatop takut nak menegur empunya redmummy[dot]com ni. Aku rasa RedMummy]dot]com ni memang dah berjaya menambat semua hati pembaca kot terutama aku.Yuhuu.. Yerla kan kalo tak berjaya, takkan sampai media nak kejo-kejo, intebiu redmummy bagai kan..Bukti tue babe sampaikan redmummy[dot]com dah secara rasminya didaftarkan dalam LHDN kan kan kan..

Alahai kalo la aku ada blog macam redmummy[dot]com ni, memang hangus la vontot aku dok kejo2 event sana sini. Yer la dah blog pames kan mesti banyak undangan. Tul tak Kak Red? Teringat time entry beriban-riban dulu time Abang kena H1N1. Gigih giler aku baca tiap hari. Dok berpinar mata sebab blink-blink nengok background kaler merah. Demi redmummy,[dot]com aku berjaya tempuhi nauuuuu.

Yang paling lain dari yang lain redmummy[dot]com ni semacam nak mesra pembaca la kan. Ala-ala nuffnang gitu babe. Macam mana? Cuba uolls nengok kat bahagian atas tue. Ada "ask Red" kan? Aha, yang ni la aku kata redmummy[dot]com bukan saja dok nulis pasal personal & family dia tapi dia mesra ngan pembaca-pembaca dia. Kalau ada sebarang pertanyaan atau kemusykilan atau ada masalah ker nak luahkan, luahkan ajork di redmummy[dot]com. Maybe pembaca lain boleh selesaikan masalah uolls tue dengan jaminan personal detail uolls akan dirahsiakan kak red. Sudah terang lagi bersuluh kan, redmummy[dot]com ni lain dari blog-blog yang kita selalu jumpa. Kalau ada pun cuma detail empunya blog tue jer yang dikongsi.

Panjang dah entry aku ni. Takpo biar berpinau mata si pembaca bila sekali aku bold semua word ngan kaler merah. Kang terus ditendang sebab tak ikut syarat kontest. Ampun yer Kak Red. Ker aku tak ikut syarat ni. Ala, luluskan jer yer.

** Entry kali ni memang aku nak guna kaler merah semua, sebab aku sedang "mereview" blog paberet aku..Fewitttt!! Uolls jangan geli

p/s
Bersempena ngan hari bersejarah aku ni nanti, nak juga dapat hadiah dari Kak Red. Makanya aku bersemangat join contest ni. Ditambah lagi contest tutup 8hb. Time aku raptai untuk majlis konvokesyen aku tue. So apa lagi pilih la aku jadi pemenangnyer k. Ada gak jadi kenangan sempena konvokesyen aku 10 october ni nanti. Yer Kak Red.. Lagi bertambah best bila aku memang nanti, aku boleh vangga tunjuk kat encik kiroro yang aku ada hadiah termahal nau...HAHA(feeling menang contest jap)

Sayang U manyak-manyak Kak Red. Jangan jeles yer Sirman..Aku pompuan ni.HAHAHA.

Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign