Pages

|The Comrades|

01 September 2010

Adakah Bonat sudah bersedia untuk menerima pasangannya? |Ngexz


Auww..Lama tak nengok teratak aku ni berupdate kan. Bz bai!! Almaklumla sekarang aku dah banyak menghabiskan masa terluang ku nengok2 rabbit2 ku yang comel lote semakin hari tue. ouh yer, alkisahnya nak share la cikit pasal Bonat tue, ala si rabbit betina aku tue. Sekarang aku dok angkatkan Bekom, si rabbit jantan untuk berpasangan dengan Bonat.

Aku rasa maybe umur matang Bonat dah menjangkau 4 bulan kot sebab tempoh matang untuk arnab mengawan at least mesti berumur 4 bulan gitu. Kalau masih 2 bulan tak boleh lagi nak berasmara dana. Aku pun lupa nak tanya kat tuan punya arnab dulu time mula- mula beli si Bonat dari dia berapa bulan dah umur dia. Dari pengiraan aku, aku mula beli Bonat penghujung bulan May, time tue kira dah besar ckit badan dia kot. So aku main kira- kira dari Jun la sampai la sekarang. So kalau nak dikira maybe dah sampai 4 bulan kot. sebabnyer maybe still ngan tuan lamanya dulu sebulan kot. Itu ramalan aku jer, tak tau betul ke idok.

Tapi dari apa yang aku lihat bila aku menduakan Bonat ngan Bekom, macam sah nak mengawan, cuma dorang still malu- malu gitu or maybe dorang belom reti sangat kot. Ntah la aku pun tak sure lagi. Pengajaran ni, lain kali bila beli ngan orang mesti tanya dulu berapa bulan. So nanti aku senang nak membenihkan dorang. huhu.

Alkisah sekali lagi, aku tak puas hati la ni, so aku bawa la sekor jantan yang agak besar badannya dari member aku. Jangan terkejut tau sebab si jantan ni dah ada pengalaman membenihkan anak kat pasangan dia dulu. Tapi Bonat macam tak suka jer ngan si jantan tue. Maybe Bonat takut nengok badan si jantan yang besar tong dram kot. HAHA. Jangan hairan sebab kadang- kadang arnab pandai memilih pasangannya tau. Kalau dorang tak nak berasmara dengan pasangan yang kita pilih, so maybe dorang tak berkenan la tue. Aha, arnab pun pandai menolak pinangan tue. .

So sekarang sebagai penyelesaiannya, aku asingkan si jantan besar badan tue dengan 1 kandang lain, dan aku samakan si Bonat ngan si Bekom. Harap- harap sangat la Si Bonat menerima cinta Bekom lepas ni kan. Tak sabar aku nak menimang cucu- cucu ni hasil dari benih Bonat.HAHA

Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign